Adres: Bolderweg 2, 1332 AT, Almere-Buiten
Telefoon: (+31) 085 40 19 806
Openingstijden: maandag t/m vrijdag, 9.30 – 18.00.

Over ons       Contact     FAQ 

Heb je vragen? Hieronder staan onze antwoorden op de meest gestelde vragen.

Hoe het werkt ?

Huren bij PixRent verloopt als volgt; je reserveert je gewenste gear voor de periode dat je het nodig hebt en haalt deze vervolgens op bij onze vestiging. Bij het retourneren controleren we de gear en maken deze weer schoon voor de volgende huurder. Als alles in orde is en er geen schade is aan de gehuurde gear, dan zit je huur erop. 

Kan ik per product, verschillende huurperiodes selecteren ?

Dit kan helaas niet. In plaats hiervan kun je losse bestellingen plaatsen.

Hoe lang duurt een huurdag?

Een huurdag wordt gerekend per 24 uur vanaf het moment dat je de gear hebt opgehaald. Je kiest uiteraard zelf een afhaaltijd en zorgt ervoor dat je de gear 24 uur later terug brengt op onze locatie.

Wat wordt er meegeleverd?

Alle camera’s worden standaard verhuurd inclusief; cameratas, 2 opgeladen accu’s, een 128GB geheugenkaart, bijhorende cardreader (SD/ CFast2.0) en een oplader voor de accu’s.

Welke documenten moet ik aan PixRent opsturen bij de eerste keer huren?

Voordat we beginnen aan verhuren, willen we eerst weten met wie we te maken hebben. We vragen je daarom om een kopie van je legitimatiebewijs (je BSN nummer mag je bedekken, hier hebben we niks aan). Het is niet mogelijk om bij ons te huren zonder geldig legitimatiebewijs.

Kosten en betaling

Hoe gaan jullie met borg om?

Als je nog niet zo vaak bij ons hebt gehuurd, vragen wij je om aanvullende gegevens omtrent je opdrachtgever, bedrijf of project. Dit geeft ons meer inzicht over met wie wij te maken hebben. De te betalen borg bedraagt €150. De borg wordt na het retourneren van de gear binnen 3 dagen aan je terug gestort. Let op; overboekingen tussen verschillende banken kan voor vertraging zorgen.

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons pinnen, als je liever contant betaald kan dat ook. Alle prijzen zijn gebaseerd op vooruitbetaling. Het is bij ons niet mogelijk om te betalen met een creditcard.

Ik kom te laat, zitten hier extra kosten aan vast?

Als je zonder melding te laat de gear retourneert, brengen we een extra huurdag in rekening. 

Afhalen

Wanneer kan ik de spullen komen ophalen

De spullen liggen voor je klaar vanaf het tijdstip die je tijdens het reserveren bij ons hebt aangegeven.

Moet ik mij legitimeren?

Als je bij ons de geserveerde spullen komt ophalen (en je hebt nog niet zo vaak bij ons gehuurd), dan vragen we je puur ter controle om jouw legitimatiebewijs. Zonder legitimatiebewijs kun je niet bij ons huren.

Is het mogelijk dat iemand anders de spullen komt ophalen?

Dit kan, geef echter bij het plaatsen van je reservering wel aan wie de spullen voor je komt ophalen. Zorg ervoor dat de afhaler een legitimatiebewijs meeneemt.

Kan ik ter plekke een nieuwe reservering plaatsen als ik de spullen kom ophalen?

Nieuwe reserveringen gaan bij ons via de website. Je kunt dus niet mondeling een nieuwe reservering bij ons doen.

Terugbrengen

Wanneer moet ik de spullen weer bij jullie terug brengen?

Je dient de spullen weer bij ons terug te brengen op het tijdstip (en datum) die op het contract staan vermeld. Het is belangrijk dat je je houd aan deze tijden, dit voorkomt extra huurkosten. Ook kan het goed dat een volgende huur staat te wachten op de spullen. Mocht je de afgesproken tijd niet halen, neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op zodat we op de hoogte zijn van je vertraging.

Worden er extra kosten in rekening gebracht als ik te laat terugkom?

Mocht je zonder overleg terugkomen, brengen wij een extra huurdag in rekening. Dit geldt tevens ook als de huurtermijn wordt overschreden.

Kan ik de spullen buiten jullie openingstijden terugbrengen

Nee, dit kan helaas niet. Je kunt dit alleen doen tijdens onze openingstijden.

Ik heb mijn eigen apparatuur in de tas laten zitten, wat nu?

Dit kan gebeuren.. neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op zodat we hiervan op de hoogte zijn, we zijn echter niet verantwoordelijk voor het (eventuele) verlies van je apparatuur. We doen natuurlijk wel ons best om alles te onderscheppen.

Krijg ik geld terug als ik de spullen eerder terugbreng?

Mocht je draaidag sneller verlopen dan je had verwacht, kun je de gehuurde spullen eerder terugbrengen. Voor de teveel betaalde huurdagen zullen we het geld terugstorten, of als korting op je volgende huuropdracht gebruiken.

Schade

Wanneer is er sprake van schade?

Gebruikssporen en slijtage op de behuizing van camera’s en lenzen zien wij niet als schade. Mocht er sprake zijn van krassen en beschadigingen op de behuizing of het glas, rekenen wij de kosten hiervan aan je door.  Wanneer je de spullen bij ons terug komt brengen, moet het in dezelfde staat zijn als wanneer je het bij ons komt ophalen. Wij brengen schoonmaakkosten in rekening als de spullen tijdens de huurperiode erg vies zijn geworden.

Wat moet ik doen als de spullen beschadigd blijkt te zijn?

Neem gelijk contact met ons op! Alvorens het verhuren checken we de spullen altijd zorgvuldig, het kan echter voorkomen dat we iets over het hoofd zien. Als je hier tijdens je shoot achterkomt, bel ons dan direct.  Zo zijn we ervan op de hoogte dat de schade niet bij jou is ontstaan en kunnen we je vrijwel altijd weer aan de slag helpen met een oplossing.

Wat moet ik doen als de spullen beschadigd raken tijdens mijn huurperiode?

Het is belangrijk dat je direct contact met ons opneemt. We kunnen afhankelijk van je situatie vervangende apparatuur voor je regelen, echter is het praktischer dat je direct langskomt bij ons op kantoor. Zodra de spullen bij ons terug is, stellen we een schadereport op. Alle kosten hiervan worden volledig aan je doorberekend.

Added to Cart Successfully!

View Cart